Monday, February 19, 2007

Kelalaian??????

Petang tu aku sgt2 cbuk... smpai kemalm.. lepas isyak pun ada keja gak... ada meetg laa ckit... meetg fikir nak buat yang terbaik tuk dak2 muslim kt tmpat aku nii... smpai ke pkul 11 lebih... dekat2 pkul 12 dah... pastu bila kwn2 dh balik.. aku termenung sektika.... Ya Allah... lemahnya aku... aku tau bhwa amanah ni mmg kena kau pikul... kalu bukan aku.. siapa lagi yang nak pikul bnda niii.. siapa lagi nak bela Agama dan apa yang diajar Rasululah ni.... kalo Rasulullah masih hdup tyime nii... msti Rasullullah sgt sedih kan.... ya Allah... aku x sanggup tgok Rasullullah sedih... aku akan hapuskan apa yang menyedihkan Rasullullah yang amat ku Kasihi... aku x kisah kalo bnda tu akan menyakitkan aku... aku x kisah kalo bnda tu mnyebbkan aku mati... aku x kisah... yang aku tau... n yang aku harapkan... Rasulullah akan melihat kepada aku... melihat kepada usha yang aku korbankan n Rasulullah meredhai apa yang aku Lakukan....


Ya Rasul.... aku selalu berikrar bhwa aku mencintaimu... tapi aku tau dimana level aku.... aku sgtlaaa hina ya Rasul... aku sgt lemah ya Rasul... imanku x sekuat iman Sahabt2mu.... imanku x sekuat org2 yang belajar n mengamalkan segala ajaran Agama Islam yang engkau bawa.... aku sgt2 laa lemah... mmm... ya Rasul... Maafkanlaa Aku... Allahumma Solli Ala Saidina Muhammad....

lalu aku terlelap dibayangan kelemahanku... tetiba aku rasa aku dh smpai di Makkah al-Mukarramah... hatiku merasakan sgt2 gembira.... ya Allah.... aku bersyukur kepadaMu kern telah membawa aku ke rumahMu ini.... aku berlari untuk pergi lebih dekat ke kawasan kaabah.... aku mula tersedar yng sepupuku ada sekali bersamaku... dia pun nampak sgt2 gmbira... lalu kami pun pergi menuju memandangkan laungan azan dah dikumandangkan... Allahu Akbar2... AshhaduAllaaa ilaaaha Ilaa Allah..... Ash haDu Anna MUhammadar Rasuulullah.... Haiya A'las Solaaahhh... Haiya A'lal FAlah... AllahuAkbar2.... LAa ilaaaha Illa Allah.. semasa azan tengah dikumandangkan... aku menoleh ke belakang..... Sepupuku dh hilang.. kemana dia pergi..??? dia tinggalkan aku.... ah... x pe laaa.... aku cari tmpat aku sndiri... aku mula mncari2 port yang pling aku suka n rasa sesuai,.... lepas beberapa lama... aku hairam... napa aku x jumpa tmpat ni.. aku x nampak pun org2 yang sdg solat ke.. ape ke... tapi bacaan imam tu aku dgr gak laaa,,...

Dlm hati ni... ya Allah... ruginya aku x dpt solat ngan imam nii... tp x pe laaa... aku teruskan gak mencari.... smpailaaa aku di satu kawasan yang mana aku bleh nmpak kaabah dr jauh.... mengalir air Mataku bila kaabah di hadapanku.... tapi aku masih ada keinginn tuk pergi ke kawasan kaabah yang sebenrnya... aku nak masuk ke dlm masjid yang tertak kaabah tu... tapi aku x tau nape x kesampaian..... terasa sedih gak di dlm hatiku.... tetiba kedengaran suara perempuan2 di belakangku.... aku pndang ke belakang.... ya ALlah... ada beberapa orang perempuan yang sedang bergelak ketawa.... aku mula berfikir... nape aku berada di dlm kwsn niii.... napa aku masih lagi di dlm kawsn org2 yang lalai ni ya Allah.... aku nak kepadaMu... aku nak menyembahMu wahai Tuhan.... tolonglaa aku....

lalu aku terbangun dr tidurku... ya ALlah..... adakan aku masih lagi berada di dlm kelalaian...? ya Allah... ampunilaa aku.... aku tau aku sgt2 lemah... aku selalu tumbang ngan nafsuku.... aku selalu kalah ngan ajakan nuraniku yang kotor.... aku selalu ikutkan perasaanku ketika menjalankan Tugas n amanah NabiMu..... ya ALlah... ampunilaa aku.... ampunilaaa aku ya Allah... aku x sggup hidup tnpa pengampunnMu... ya ALlah.... engkau Tuhanku.... Hidupkan aku dengan kehidupan NabiMu.... ya ALlah.. kautkan hatiku... berilah aku kesihatan... n bersihkanlaaa hatiku... rohaniku... jasadku dr apa2 yang salah pd pandanganMu.... ya ALlah...Terimaaala aku... Terimalaa perjuanganku... aku buat sume ni hanya untuk mendapatkan redhaMu.. ampunilaa aku YA ALlah... AMeen....

lepas ni aku x tau lagi apa yang nak buat.... sumanya aku harapkan kebaikan hya dr ALlah.... Allah sumber kekuatan aku... Allah laaa sumber kehebtan diriku.... Hebatnya aku bukan tuk diriku... Tapi semata2 spya org lain akan nmpak kehebatan Agama ISlam.... WallhuA'lam.....

No comments: